środa, 20 kwietnia 2011

PROGRAM DZIAŁANIA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ NA LATA 2001 - 2004

1.    Program działań promocyjnych POT na lata 2001‑2004 będzie się koncentrować2.     wokół następujących celów strategicznych:
Upowszechnienie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie pod względem kulturowym i przyrodniczym
Stworzenie spójnego systemu promocji turystycznej na szczeblu regionalnym i lokalnym oraz stymulowanie rozwoju produktu turystycznego
Stworzenie podstaw i zasad funkcjonowania nowoczesnego systemu informacji turystycznej.
3.    Głównym celem działań promocyjnych POT jest wzrost przychodów z zagranicz­nej turystyki przyjazdowej poprzez wzrost liczby turystów, w tym turystów przyjeżdżających do Polski za pośrednictwem biur podróży oraz turystów przyjeżdżających do naszego kraju po raz pierwszy.
4.    Osią promocji turystyki przyjazdowej do Polski prowadzonej przez POT w okresie 2001‑2004 są następujące priorytetowe produkty turystyczne:
Turystyka miejska i kulturowa
Turystyka aktywna z wykorzystaniem środowiska naturalnego Polski
Turystyka wypoczynkowa i zdrowotna.
5.    Działania promocyjne POT będą się koncentrować6.     na rynku niemieckim i rynkach pozostałych sąsiadów; dominować7.     będzie promocja konkretnych produktów i ofert turystycznych.
5.    POT będzie promowała Polskę we współpracy z Regionalnymi i Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi i branżą turystyczną. Nastąpi zatem koncentracja środ­ków na promocję turystyczną, co da efekt synergii i przyniesie wartość6.     dodaną
7.    POT będzie upowszechniać8.     wizerunek Polski jako kraju atrakcyjnego dla turystów, m.in. przez:
współpracę z mediami za granicą i w kraju,
wydawanie zunifikowanych materiałów i publikacji turystycznych,
uczestnictwo w targach i wystawach,
public relations,
organizację seminariów, prezentacji i warsztatów,
współpracę z organizacjami międzynarodowymi.
9.    POT będzie wspierać10.     rozwój produktu turystycznego, m.in. przez:
współpracę z Forum Turystyki Przyjazdowej i organizacjami branżowymi,
współpracę z ROT‑ami i LOT‑ami,
organizację szkoleń zawodowych dla branży turystycznej,
organizację konkursów na najlepszy produkt turystyczny.
11.    Przy realizacji swoich zadań POT będzie współpracować12.     z Ministerstwem Gospodarki, Ministerstwem Spraw Zagranicznych, Ministerstwem Kultury i Dzie­dzictwa Narodowego, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministrem Rozwoju Regionalnego i Budownictwa.
13.    POT stworzy w Polsce system informacji turystycznej obejmujący centra i punkty informacji, oznakowanie dróg, internet oraz wydawnictwa broszurowe. Kluczowym założeniem tego przedsięwzięcia jest aktywny udział w tym systemie ROT‑ów i LOT‑ów.
14.    POT będzie monitorowała swoją działalność15.     i mierzyła efekty swoich działań w celu optymalnego wykorzystania posiadanych środków.
16.    Głównym źródłem finansowania działalności POT będzie budżet centralny. POT będzie dążyła do stopniowego zwiększania udziału branży i samorządu terytorialnego w kosztach promocji Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz